Chrupiący tost z kremową pastą (bez oklepanego awokado)

tost2Nie bardzo rozumiałam internetową modę na tosty z awokado, do czasu, aż zjadłam mój pierwszy tost z awokado. No dobra, blogerzy kulinarni, mieliście rację. Jest coś wciągającego w połączeniu chrupiącego, podpieczonego chleba i kremowego awokado. Comfort food w najzdrowszym wydaniu. Tego mi było trzeba któregoś wieczora po 12 godzinach spędzonych ciągiem poza domem. Jeden mały problem: miałam w kuchni wszystkie możliwe warzywa i owoce poza awokado – nie kupuję go latem, kiedy tyle jest sezonowej zieleniny. Tak właśnie powstał alternatywny tost z zastępnikiem awokado. Chrupiący? Check. Kremowy? Check.  Dobry? Jeszcze jak. I nawet jest zielony.

Nie zraźcie się głównym składnikiem. Obiecuję, że tost jest pyszny – i dużo fajniejszy niż taki z oklepanym awokado, bo przygotowany z sezonowego warzywa.

Chrupiący tost z kremowym bobem:

  • 2 kromki dobrego chleba,
  • solidna garść ugotowanego bobu,
  • odrobina oliwy (do bobu),
  • masło – po pół łyżeczki na tost / w wersji wegańskiej oliwa,
  • sól, pieprz,
  • chilli w płatkach albo wędzona papryka.

Obierz bób i rozgnieć widelcem na papkę pożądanej konsystencji (ja lubię zupełnie gładką i kremową). Dodaj odrobinę oliwy, dopraw solą, pieprzem i chilli lub wędzoną papryką.
Przygotuj dobre tosty. Wbrew pozorom to nie takie oczywiste. Przede wszystkim dobry tost to dobry chleb. Nie  musi być bardzo świeży, ale powinien być porządnej jakości. Tym razem miałam akurat orkiszowy z ziarnami, ale sprawdzi się każdy – wieloziarnisty, żytni itp.
tost3Jeśli chcesz wersję fit – podpiecz chleb w tosterze lub pod grzałką piekarnika. Ja tam wolę mój tost w wersji comfort food, złoty i chrupiący. Wcale nie potrzeba do tego tostera (nie, żebym go miała), najlepsza jest zwykła patelnia. Rozgrzej na niej połowę masła i ułóż chleb. Przykryj patelnię pokrywką i na średnim ogniu smaż powoli tosty. Gdy się zezłocą od spodu, odwróć je i dodaj na patelnię resztę masła. Ponownie przykryj i smaż, aż druga stron kromki zrobi się złota. Gotowe tosty szybko posmaruj pastą i jedz od razu.
tost1Taki tost z pełnoziarnistym chlebem sprawdzi się po treningu (bób ma mnóstwo białka – ponad 7g na 100 g ugotowanych ziaren), na kolację albo lekki letni lunch. Oczywiście zimą wrócę do tostów z awokado, ale póki trwa pełnia sezonu na bób, pozostanę przy mojej wersji.

Bóbmania

Lekkie i szybkie dania na upalne dni

One thought on “Chrupiący tost z kremową pastą (bez oklepanego awokado)

Skomentuj

