Dlaczego jestem nieuleczalnie dorosła.

warzywn1Otworzyli mi zaraz obok domu warzywniak. Taki prawdziwy, bez chipsów i lodówki z Colą, za to z samymi warzywami i owocami. Z ziemniakami ubabranymi ziemią, z cebulą i koperkiem. Może trzysta metrów od domu, co ma niebagatelne znaczenie dla człowieka żywiącego się prawie wyłącznie warzywami. (Wy też tak macie,  warzywożercy? Co drugi dzień dziesięciokilowe siaty zieleniny? Ledwo się wleczecie i wymijają was eleganckie dziewczyny z samotnym porem w siateczce?)

Mało co mnie tak ostatnio podekscytowało, jak otwarcie warzywniaka. Nowe knajpy w pobliżu? No fajnie. Galeriowarsztat sztuki? Bardzo miło. Ale to widok jabłuszek, poukładanych w apetyczne stosy przed budką, gdzie wcześniej zalegały autoczęści, wzbudził we mnie dreszczyk ekscytacji. Jestem już nieleczalnie dorosła, żeby nie powiedzieć, dojrzała. It’s official.warzywn3Marzy mi się jeszcze targ warzywny z krzywymi pomidorami i 100 gatunkami ziemniaków i jabłek. Niech chociaż będzie objazdowy, jak we Włoszech, gdzie w poniedziałek jest w jednym miasteczku, we wtorek w kolejnym, a w środę w jeszcze następnym. W południe jest gwarno i kolorowo, a wieczorem nie zostaje po straganach nawet jeden złamany listek kapusty. Da się? Da się. I żeby u nas też tak…

warzywn4

2 thoughts on “Dlaczego jestem nieuleczalnie dorosła.

  1. To gratuluję serdecznie! Ja dalej z torbami przemierzam kilometry… no ale wariacje warzywne są w końcu tego warte :) Życzę niekończącego się apetytu na nowe potrawy!

    Polubienie

    1. Dzięki i wzajemnie! :) Doczekałam się tego ułatwiacza życia po 6 latach. A Pani Z Warzywniaka doniosła, że co drugi klient jej opowiada, jak się cieszy, że teraz ma blisko po warzywa. Nie byłam jedyna! :D

      Polubienie

Skomentuj

